Young Adult: Je chyba ve mě nebo v žánru?

V poslední době si spíše užívám četbu naučných knih, protože mám pocit, že mi přinášejí toho mnohem více než beletrie. A když už většinou sáhnu po beletrii, tak v cizím jazyce.
Můj seznam knih, které si chci přečíst roste každým dnem a tituly z něj ubývají samozřejmě pozvolným tempem (protože dělám i jiné věci než čtu...).
A občas se na něm objeví tu a tam něco z žánru Young Adult. Můj titul, pro který jsem speciálně šla do knihovny zrovna neměli, tak jsem sáhla o poličku vedle, abych si mohla škrtnout další jiný titul ze seznamu.

Jednalo se jmenovitě o Caraval od Stephanie Garber. Velká kniha, jednoduchý příběh, bez velké pointy, místy jsem byla zmatená... Ano, vesmír, který autorka vytvořila měl své kouzlo, to přiznávám, ale to je snad jediné, co jsem dokázala na knize ocenit. Spíše jsem si více užívala myšlenky, že sama prostředí přestavím a vytvořím svůj příběh, aby dával větší smysl a dokázala se s postavami sžít, protože jejich psychologie mi nepřišla vůbec propracovaná. Jasně, jsou mladší než já, ale vystupovali tak ploše...

Upřímně nevím, zda se mám pustit do dalšího dílu, ale spíš ne, protože něco mi říká, že budu jen zklamaná a zase se bude jednat o laciné triky předváděné brilantním kouzelníkem, který by mohl dokázat víc, protože má ten potenciál, jenom se mu nechce ukázat všechny esa.

Možná se autorka potřebuje vypsat... Ale vzpomínám si, že jsem měla podobný problém s více knihami řadící se do Young adult. Třeba série Selekce nebo Město z kostí. Rychle jsem to prolétla. Sice jejich četba mi byla příjemnější než výše zmíněný Caraval, ale i tak mě pokaždé odradily.

Nicméně musím připustit, že občas se najde perla. Třeba momentálně mám rozečteno Ten kdo stojí v koutě od Stephena Chboskeho a velmi se mi to líbí. Možná mi sedí autorův styl anebo to je taky i tím, že kniha vznikla v jiné době, neovlivněná touto moderní vlnou Young Adult.

Popravdě řečeno po těchto zkušenostech mě svědí prsty k tomu, abych vymazala pár knih ze svého seznamu (Divergence, Fangirl, Černooká, Všechny malé zázraky, Ink...)

Jinak pokud byste měli zájem o sledování mé aktuální četby, stačí požádat v komentářích a já vytvořím speciální okénko :)

Mohla bych i zveřejnit svůj neúplný seznam četby - část mám totiž v psané podobě (tu bych zveřejnila) a část uloženou jako fotky.

Pokud byste měli zájem o vysledování mé četby z předchozích let, dám odkaz na svůj 2. blog:

Rok 2018 je v přípravě, ale pokud byste byli až tak moooc zvědaví, můžu nabídnout Vám do něj exkluzivně nahlédnout :)

Jinak nedávno jsem dočetla knihu Hitmakeři, kterou můžu doporučit všemi deseti! 
(tady je malý úryvek, který mne zaujal)






Komentáře

  1. K young adult literatuřd jsem skeptická. Dřív jsem ji četla hojně, než už se spíše vracím k některým mým oblíbeným kouskům, abych si odpočinula. Tento žánr je skvělý v tom, že nemusíš nad tím přemýšlet, nemusíš nic řešit, a to je někdy přesně to, co člověk potřebuje po náročném týdnu.
    Na druhou stranu musím podpořit tvé vyškrtnutí jmenovaných titulů. Z nich jsem nečetla pouze Černookou. Divergence (to raději Hunger games) a Ink za vyškrtnutí stojí. Fangirl....ohledně této knížky mám rozporuplné pocity, v něčem je knížka dobrá, v něčem je taková nijaká.
    Z aktuálně přečtených, ti můžu doporučit Krutého prince od Holly Blackové (nebo knížky od ní obecně). Konec tě vždy překvapí a postavy jsou vše, jen ne dokonalé

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky