Dovolená: Polsko - Balt #1




Přestože to mám do Polska od domu čtyři kilometry a polovina mé rodiny z něj pochází, až tento rok jsem se do něj vypravila na delší dobu, než jednu noc (předtím to byla jedna noc v Krakově během vánočních svátků).

Užila jsem si pět nocí u moře v Kolobřehu - tam jsme pobývali v moderním apartmá v nejvyšším patře, takže jsme měli krásný výhled na celé město - a čtyři noci v Sopotech - tam jsme to měli s ubytováním horší, ale přežili jsme, jelikož jsme většinu času strávili mimo. Jeli jsme autem, jelikož jsme velká rodina a sportovní nadšenci (mamka, táta, babička, já a malý pětiletý brácha Samík + 3 kola a Samíkovy hračky a moje knihy... i když ty tolik místa nakonec nezabraly :D)

I když brýle moc nenosím, tenhle zajímavý kousek na 30 zlotých jsem si musela pořídit. Jednak se mi moc líbily, jednak jsem si s sebou nezvala brýle.

Na koupání to moc nebylo, i když brácha s tátou se 13°C vody nebáli (mně stačilo tam jen smočit prsty a už jsem věděla, že jsem si ty plavky brala zbytečně).
Mimochodem na fotce můžete vidět takové lehátka ve stylu košíků, které si můžete pronajmout a slunit se. Je to dost praktické, protože se tím ochráníte před studeným větrem.

V Kolobřehu se mi moc líbilo, malé příjemné městečko, historické, malebné i turistické. Mají krásné nábřeží a molo, po kterém jsme se denně procházeli, úžasný a rozlehlý park a plno cyklostezek kolem.


Jsem jediná, komu takhle fotka spíš připomíná Holandsko? 

Většinu dne jsme strávili na pláži, ale i procházením, běháním a ježděním na kole. Já si vyloženě užívala procházky se zajímavými podcasty v uších a bloumáním se po městě a focením, načež jsem své výtvory pak ukazovala ostatním členům výpravy. 


Tady vidíte romantický západ slunce (Poláci tomu říkají záchod, což hned vyruší všechny poetické asociace). 



Racků tam je až až. Pokud chcete usnout a budete bydlet blízko moře tak jako my, musíte si na jejich volání zvyknout. 


Vlny, vítr ve vlasech a sluníčko. Bez úmorného vedra, které unavuje. Co víc si přát?


Tady brácha pozuje na starém molu, které se využívalo za 2. SV. V dálce jde vidět maják ze stejné doby. Město totiž sloužilo jako pevnost. Najdete tam hodně památek oslavující "bohatýry" - tedy hrdiny, kteří se obětovali za vlast.


Foceno na začátku plavby torpédoborcem. Můžete si i vybrat, zda chcete jet s Vikingy nebo piráty. Já chtěla s Vikingy a mamka s piráty, ale nakonec nás táta přemluvil na torpédoborec. 


Sam si oblíbil šplhání v parku po rybách, možná víc než na průlezkách. 

Ryby tam dle mých rodičů měli výborné, no já raději obdivovala místní zeleninu a ovoce a taky širokou veganskou nabídku v místním Lidlu. Jejich pohanka, jáhly, těstoviny z hrachu a bílé fazole byly tak výborné, že jsem si udělala zásobu i na doma :D

Pokračování o Sopotech příště :)


Komentáře

Oblíbené příspěvky