Dovolená: Polsko - Balt #2

Po pár dnech jsme se přemístili do města Sopoty, jež je součástí aglomerace sdružující města Gdaňsk-Sopoty-Gdyně.

Sopoty jsou krásné, avšak mám-li to porovnat s Kolobřehem, tomu se nevyrovná.
V Sopotech narazíte na mnohem větší davy lidí, větší obchody a přestože i tam se najde nádherný velký zelený park, stále to nemělo na zeleň Kolobřehu.

Jedno velké plus to však mělo: Sopoty mají jedno velké náměstí a ulicí Bohatýrů, která je plná restaurací, cukráren... A z ní se můžete odpojit do postranních uliček a obdivovat místní architekturu na styl Art nouveau, který miluju. Některé vilky už sice mají to nejlepší za sebou, ale stále je co obdivovat.


Hned první den na mě zanechal dojem tenhle "Křivý domek". Jen ta Costa to tam ruší... Ale v domě najdete kvalitní a cenově ucházející sushi, doporučuji :) 


Zde vidíte ono náměstí. Je brzo dopoledne, trochu pod mrakem, proto tu není ještě tolik lidí. 
  

Zde se kocháte pohledem ze sopotského mola, které patří mezi místní raritu: nejdelší dřevěné molo na světě. Vstupné na něj činí 8 zlotých, avšak my jsme zvolily se na něj dostat lepší cestou: jeli jsme vlakem do Gdaňska (velice levná záležitost) a odtamtud lodí zpět.


Tady vidíte, jaká je super cena pro studenta (držitele ISIC) do Gdaňska :D

A můžeme přejít do Gdaňska, kam jsme si udělali jednodenní výlet. Potom jsme tam jeli ještě jednou, když pršelo na nákupy. Avšak i když jsem byla celkem úspěšná v utrácení, chci vám představit především centrum starého města, které se nese v renesančním duchu a připomíná mi opět Holandsko.


Staré náměstí se jen hemží malebnými domy s nádhernými detaily, takže ani nevíte, kam se máte dívat. 


Hraju si na modelku o fontány Neptuna, která se nachází v samém středu náměstí. 


I domy u vody se nesou v klasickém holandském dechu. Dole se to hemží restauracemi a kavárnami. Kupodivu všude najdete i něco vegan, z čehož jsem měla velkou radost. To dřevěné s divným tvarem na konci je středověký jeřáb. Za ním se nachází muzeum.


Tady odpočíváme v místní hipster kavárně, kde měli výbornou kávu (flat white s mandlovým mlékem, to je moje). Nabízí i výborné čaje (vyzkoušela jsem zelený, ale nabízí i bylinné). Domácí džusy bez přidaného cukru a kvalitní vína. Jelikož jsme neměli hlad, dali jsme si pouze pití, ale i jídla tam vypadali lákavě. A jejich styl nádobí a la co darovali sousedi ze všech koutů světa mne očaroval, i když rodiče to kritizovali :D


Tady už je fotka z lodi, když jsme vyplouvali zpět do Sopot. Takhle kráska Černá perla však jezdí jen na poloostrov Hel a zpět, jinak bychom samozřejmě neváhali a nasedli na ní. 


To by bylo z této dovolené vše :) Rozhodně Vám doporučuji tento kout světa navštívit, má své jedinečné kouzlo. - A že já toho procestovala hodně... O tom ale příště!

Komentáře

Oblíbené příspěvky